רשומות פופולריות

יום שישי, 11 בפברואר 2011

היום לפני!!!!!

מכירים את הימים בעלי תאיכים מסוימים המחזירים אחורה, במחשבה " איפה היתי בשנה שעברה בזמן הזה??? אחד הימים שהחזירו אותי לאחור זה יום הולדת של חברה קרובה שנכון להיום פיזית היא רחוקה , ואני תוהה מי  יארגן לה מסיבת יום הולדת כמו שאני תמיד דאגתי לארגן לה את מסיבות ימי ההולדת הכי מפתיעות והכי מטורפות בתכסיסים די מתוחכממים . במרוץ המקסים הזה של יום שישי שקיים רק בארץ , בין המטבח ליתר החדרים עולים לי תמונות מהשנה שעברה, געגועים מהולים בהודיה על כך שאני כבר לא שם , שזה עוד שביל שסיימתי להלך בו, אני מוצאת עצמי מחטטת בין התיקיות של התמונות המסודרות באופן מופתי במחשב.
בשנה שעברה בשל עבודתי נשלחתי לנשוויל נטסי, מקום שכוח אל, שאפילו אלוהים שכח שהוא ברא. 4 מעלות מתחת לאפס, כשהשלג מכסה חצי מהאוטו ועל מנת לפתוח את הדלתות צריך לגרד את השלג שהצטבר במשך הלילה. לבושה בשכבות שכבות כמו בצל בנסיון נואש להחזיק את חום הגוף ככל האפשר. כן, בזמנו זה היה כיף, לאחר שנים כל כך רבות שלא ראיתי ולא השתוללתי בשלג הצח, כמות השלג שירד בנשוויל הספיק לעשר השנים הבאות.
והיום בתחושת הודיה על כך שהתקופה הזו עברה והיא מאחורי היה בי צורך לראות את התמונות עד מנת להצדיק את ההודיה שלי.
אבל, כבת מזל סרטן אופינית נוסטלגיה היא תכונה שעוברת באישיותי כחוט שני, וגם על עבר שהיה לא קל, תמיד מוצאת את הרגעים שעליהם אני מתרפקת, חצי געגוע חצי הודיה שזה מאחורי. מה שבטוח לא היתי מסכנת בחוויה כזו שנית. והתמונות לשפוטכם.
ועד לפעם הבאה שבת של שלום, מנוחה, שקט, שלווה, בריאות ובעיקר שבת של אהבה





יום חמישי, 10 בפברואר 2011

קאוצינג- מילה נרדפת לטרנד ולכוח

היום באחד מהרשתות החברתיות קראתי ביקורת על מאמן אישי. מבלי לנקוט בשמות ומבלי לשפוט, אני חשה שיש לי כמה וכמה מסרים להעביר כאחת שהייתה בין המאמנות הראשונות בארץ לפני כ-10 שנים ואף יותר. אם הדברים יתקבלו כביקורת אתכם הסליחה מאחר והכוונה היא להביע דעה מקצועית , אין לקבל את דברי כנכונים או לא , בחנו אותם מנקודת המבט שלכם.
הכישורים המחייבים כל מאמן הם בראש ובראשונה היכולת לאהוב את האחר מבלי לשפוט, מבלי להעליב ולהצליף בתלמיד.
המאמן חייב להכיר, להבין ואף לנהוג על פי חוקים אוניברסליים, לא רק לדקלם הגיגים מספרים.
המאמן חייב לקחת בחשבון את מרבית הפרמטרים המרכיבים והמשפיעים על כל אדם באשר הוא בן אנוש, כגון, נומרולוגיה, אסטרולוגיה, חוקים אוניבסראליים של הקארמה האישית והסביבתית של התלמיד. תורות מופלאות אלה הם כלים שבלתי אפשרי להתעלם מהשפעתם על גורלו ודרכו של אדם מאחר והם קובעים כ-30%  מאישיותו ואת נסיבות חייו. חוסר ידע מעמיק בתורות אלה דומה לניסיון להוציא מישהו מבור עמוק מבלי להושיט כלי עזר.
עקרון נוסף ובעל חשיבות רמה היא להבין שאין רצפט אחד ומוגמר עבור כולם, אין רצפט של " זבנג וגמרנו". אימון להעצמה והתפתחות אישית זהו תהליך מתמשך הדורש מהתלמיד בראש ובראשונה אומץ ונכונות להכרה בדפוסי חשיבה שגויים, שלב זה כשלעצמו דורש אומץ וכל שכן התמדה בתהליכים. נחישות והתמדה שכל אחד מהם דורש תעצומות נפש אדירים.
אין ספק שקל מאוד למאמן אישי להיסחף לבור העמוק שהאגו העצמי טומן לו. וכאשר נופלים לתוך הבור האפל של האגו, העיניים של המאמן מתעוורות, פרט לעצמו הוא לא יכול לראות אף אחד, פרט להעצמתו האישית שלו עצמו הוא לא מסוגל להעצים אף אחד וכמובן שפרט לנפוח הכיס של המאמן כולם יוצאים מופסדים.

כאנשים המחפשים מאמן אישי להיות להם לעזר בכל מישורי החיים, אישי, מקצועי או כל דבר אחר חשוב לעשות שעורי בית לפני שבוחרים מאמן אישי. תקבלו מספר שמות של מאמנים, עשו לכם רשימת שאלות אליהם הייתם רוצים לקבל תשובות, שוחחו איתם בטלפון או פנים מול פנים, תבחנו את הידע , את הרגישות, את הגישה, שוחחו עם תלמידים אחרים שעברו את התהליך, והכי חשוב תסמכו על תחושת הבטן שלכם, היא לעולם לא מטעה. אתם כבר תדעו להבחין את נקודת המוצא של המאמן אם היא באה ממקום של ניקיון ומקצועיות או ממקום של בצע אגו וכסף. אל תאפשרו לאף מאמן להיות גורו שלכם אחרת תפתחו תלות והדבר דומה לתת לאחרים לשלוט בחייכם.
אשמח לענות על שאלות אך חשוב להבהיר שאינני מאמנת אישית מזה זמן רב ואינני מתכוונת בשלב זה לאמן להעצמה אישית. כמו כן אינני ממליצה על מאמן זה או אחר מאחר וכל תלמיד זקוק למאמן על פי פרמטרים אינדוודואלים.

 ועד לפעם הבאה רק טוב הכי טוב וכמה שיותר טוב
Retro art by L- G

יום רביעי, 9 בפברואר 2011

עוד כמה אוצרות משוק הפישפישים


משחר ההיסטוריה רבות נכתב על השווקים- הצבעוניות, הריחות והפריטים שמצליחים להרטיט את נימי הנפשות. בביקורי האחרון הבטחתי לעצמי לא עוד פרטי רהוט, ועל כן התמקדתי בחיפוש אחר פריטים קטנים שתמיד גורמים לי להתענג עליהם. והרי בין ערימות של קרשים בצבץ לו שלט וכאילו קרא  , קחי אותי" ואיך יכולתי שלא??? בבואי הביתה השלט המקסים שלי קיבל אמבטיה רצינית, שפשוף של הצבע המקורי שהי חום גהה, ושדרוג על ידי צבע לבן בוהק. התכשיט החדש שלי עומד לעבור שידרוג נוסף על מנת שיקבל את הלוק של Shabby chic אבל עד אז החלטתי שגם אחרים יהנו.

גורל דומה זוכה קופסאת תכשיטים שנמצאה בין ערימות של מפות ומצעים, בעדינות לקחתי את הפיס המדהים הזה לידי ואימצתי אותו מיד. קופסאת התכשיטים החדשה שלי עברה שידרוג וכעט אני מחכה למצוא את האלמנטים שיקשטו אותה כמו סרטי סטאן או אבני קריסטל. ושוב עד לפעם הבאה שהפריטים שלי יהיו מוכנים, מקווה שתאהבו את האוצרות שלי לפחות כמוני.

הדברים הקטנים שעושים את החיים


כבת מזל סרטן אופיינית אני מתמקדת תמיד על הפרטים הקטנים אשר להערכתי הם הם שקובעים את הלוק הכללי , זוכרים את השמלה השחורה הקטנה שעליה אפשר היה ( ועדיין אפשר) לזרוק צעיף מיוחד או עגילים שלמעשה היו עושים את הלוק כולו וגונבים את ההצגה מהשמלה? . בדיוק באותו האופן היחס שלי לאביזרים שמפוזרים בבית, למרות שלרהוט יש אמירה, האביזרים עדיין עשויים לתת את הסגנון המבוקש. יתרה מכך אני חושבת שאביזרי הנוי בבית מעידים על אישיותם של הדירים ומעניקים את החותם על הבית. סגנון השאבי שיק ששבה את ליבי לפני מספר שנים הוא עדיין סגנון העיצוב המועדף עלי בשל כמה סיבות.  הצבעים הבהירים של לבן- אוף וויט- בז וצהבהב יוצרים אטמוספרה של פתיחות בעיקר כאשר פרטי רהוט אלה מוצגים בחללים קטנים. פרטי רהוט  בסגנון השאבי שיק נראים לכאורה עתיקים והיופי שבהם הוא שהם נראים דהויים ( הם רק נראים כך) ויוצרים את התחושה של בתים כפריים בצרפת העתיקה. בשל האופי הייחודי של השיק המרופט ניתן לעצב חללים קטנים וגדולים ולחוש בהם אווירה רומנטית נינוחה ומזמנת בשילוב עם מראה יוקרתי. ככל הנראה שעל הערצתי לסגנון השאבי שיק אכתוב עוד רבות, ובפוסט זה אשמח לשתף אותכם עם פריטים שניתן ורצוי לשלב להשלמת האווירה בכל בית ובעיקר בבתים שרוצים להעניק להם את המושג HOME.
כריות נוי זה הטרנד שלי לאחרונה, ואני במסע חיפושים אחר כריות נוי מיוחדות ובעיקר כריות נוי עשויות בעבודת יד. הנה חלק מהשלל שמצאתי בשוק הפישפישים והם מונחים לאחר כבוד רב בכל החדרים שבביתי.




מאחר ולא הסתפקתי בשלל שמצאתי בשווקים, החלטתי לרתום את כישורי היצירה והרקמה שלי ולעצב כריות נוי על פי טעמי האישי. ואם כבר כריות אז למה לא להשלים את הלוק הכללים בפריטים נוספים???? והרי התוצאות לפניכם.

יום חמישי, 3 בפברואר 2011

מי אמר פאנג שוואי ולא קיבל????

זוכרים שבסוף שנות ה 90 ותחילת שנות ה 2000 את הטרנד ששיגע את המדינה בנושא הפאנג שוואי. תחילה צירוף שתי המילים נשמע לרובנו כמו מנה במסעדה סינית ממוצעת, אך אט אט הנושא תפס תאוצה הרבה מעבר לסבירות וכל שבועון ירחון ותוכנית טלוויזיה שכיבדה את עצמה הביא מומחה לפאנג שואי, מספר היועצים והתארים שהצמידו לעצמם יועצים אלה לא איחרו להגיע. כן כן עלי להודות שגם אני האמנתי שהאושר מונח במזרקה בפינה הצפונית של הבית ואפילו רכשתי את כל האלמנטים והפריטים שיזמנו את כל הטוב שיש לחיים להציע ויהיו חלק מחיי. ככל שלמדתי וחקרתי ונברתי בתורה עתיקת יומין זו פיתחתי הבנה רחבה יותר וגילתי שהפאנג שוואי הינה הרבה מעבר לעיצוב הבית. חשוב לי לציין שאינני יועצת פאנג שוואי מזה מספר שנים, אך אשמח לחלוק את ההתנסויות וההבנות שלי עם חלק מהקוראים. תורה עתיקת יומין זו מבוססת על הבנה מעמיקה של חוקי היקום והאיזון בין גרמי השמים לאדם. בבסיסה של אומנות זו ישנם עקרונות שכל נסיון להתעלם או לזלזל בהם נועד לכישלון ואינו מביא תוצאות, ולעיתים אף גורמים לנזקים משמעותיים. בפוסט זה חשוב לי להביא לידי הקוראים את אחד העקרונות של הפאנג שוואי ומקווה להבהיר אי דיוקים בתפיסה הכללית. לאחרונה נתקלתי במרצה שהעבירה הרצאה בנושא השפעת הכוכבים לשנה הקרובה ( ראש השנה הסיני החל החודש) והעניקה " טיפים" לאיזה כיוונים יש לשבת ומאיזה כיוונים להמנע ( שושנת הרוחות) אכן יש דברים בגו אך הם כל כך כלליים כך שהדבר דומה לכך שיש רק 12 סוגים של אנשים עלי אדמות על פי גלגל המזלות. לכל אדם בר דעת שיש משהו בתוך הכדור מעל הכתפיים צריך להיות ברור שיש כל כך הרבה פרמטרים המשפיעים על אישיותו וגורלו של אדם, כך שמזל השמש שלו הוא רק אחד מהם. את הכיוונים הטובים והפחות טובים לגבי כל שנה ולגבי כל אדם ניתן לזהות אך ורק על ידי מענוח מפה אישית ועל מנת לפענח מפת לידה דרוש ידע מעמיק, הבנה מעמיקה וזמן רב, דבר שלצערי הרבה מהיועצים אינם מקדישים.
הנחה ועקרון חשוב בפאנג שוואי היא החלוקה של  3 מרכיבים עיקריים הם הם שקובעים את אישיותו ומסלול חייו של האדם. מזל שמים- מזל אדם- ומזל אדמה.
מזל שמים הינו הפרמטר שמשפיע על האדם ב 30% ואומר כל המטענים שהאדם הביא איתו מחיים קודמים ( אם אכן קיימים כאלה). בשפה העברית אנו נוהגים לכנות קארמה זו " מכתוב" כלומר שקארמת שמיים שאינה תלויה באדם ואינה ניתנת לשינוי. למרות שבמקרים מסויימים ניתן לשנות קארמת שמיים בעזרת מצוות וכדומה.
קארמת אדם מייצגת את רמת המודעות של האדם, קארמה זו היא בשליטתו המוחלטת של האדם, כלומר היחס שלו לנסיבות חייו וההתנהלות שלו בחייו. פרמטר זה משפיע על 35% מחיינו.
קארמת אדמה שהיא למעשה הפאנג שוואי- הפרמטר השלישי שמשפיע ב 35% על חיינו. ישנם מסטארים הטוענים ששני הפרמטרים האחרונים יכולים להשפיע ולשנות את קארמת שמיים.
ולסיכום, גם אם נשים נחל זורם בחצר הבית, וצפרדע עם מטבע בפה בכל פינה בבית, אם לא נזכור שעלינו לקחת אחריות על המחשבות והמעשים שלנו הפאנג שוואי לא יביא את השינוי המיוחל.
ויד לפעם הבאה, רק טוב הכי טוב וכמה שיותר טוב