רשומות פופולריות

יום רביעי, 23 במרץ 2011

האיקון הכי שימושי על שולחן העבודה במחשב

טוב כבר התרגלנו שמחשבים הם חלק בלתי נפרד מחיינו, ובעצם כבר שכחנו כיצד נראו והתנהלו חיינו בלעדיהם. לא פעם אני מוצאת את עצמי שואלת - כן כן מדברת לעצמי, מה עשיתי לפני עידן המחשבים??? היכן מצאתי אינפורמציה כשהייתי זקוקה לה? טוב הכוונה היא לא לכתוב על נפלאות המחשב ועידן האינטרנט, אלא דווקא על חלק מהדברים שהמחשב הוריד מסדר היום , כמו הרגלים נושנים שבהם אני מוצאת קסם שככל הנראה אבד עליו הקלח. אבל לא אצל סרטנית המכורה לנוסטלגיה ורומנטית ללא תקנה. אני משתדלת לשמר על חלק מהמנהגים מבית אמא, ככל האפשר , על כן חג פסח הוא אחד המנהגים שחוזר על עצמו כמו שעון בכל שנה. מיד לאחר שחג פורים עובר מתחיל הטרוף של הניקיונות , אבל לא ניקיונות של יום חול, ניקיונות של פסח, המגירות העמוסות שפריטים שלא מוצאים להם בית, ניקוי ופנוי של בגדים שנערמים בהמלך השנה בתקווה לחזור למידות של ברבי, והשנה מצאתי לי פרויקט רציני ביותר. בשנה החולפת חגגתי שני אירועים משמחים ביותר בחתונות של שני הבנים שלי, וזה הזמן המתאים ביותר לחזור ולהזכר בילדותם, כן גם הכלות לוחצות לראות את הבעלים שלהם בילדותם ולעוף בדמיון כיצד יראה יורש העצר. עשרות אלבומי תמונות שהצהיבו עם השנים, תמונות מיום ההולדת הראשון ועד לגיוס הצבאי, אלבומים שמתפוררים , תמונות בעטיפות ניילון מתקופות שונות זועקות לטיפת התייחסות. אבל עם כל חוסר הסדר וערימות התמונות , מצאנו אני וילדי קסם שאבד ואיננו עוד. הדפדוף בתמונות, הזיכרונות שעולים ומציפים, תקופות שלמות שכל תמונה מעבירה ללא מילים, אכן יש בזה משהו קסום. בעידן המחשבים, בעידן המצלמות הדיגיטליות והניידים המצוידים במצלמות, מצלמים, דואגים לכבל מעביר וכל הרגעים שאנו מנציחים מוצאים את עצמם בתיקיה צהובה עד לפעם הבאה, אם בכלל. וכך בין אלפי תמונות של הילדים, שלנו, של קרובי משפחה מצאתי אוצר, תמונה שגרמה לי התרגשות וגם עכשיו כשאני כותבת,  דמעה מבצבצת בזווית העין. תמונה בשחור לבן שמעידה על גילה משתקפים הסבא והסבתא שלי, אימי ואחיה, תמונה שאולי אספנים משוק הפשפישים היו מניחים בערמה מבלי שאיש יטרח להביט בה מבט נוסף , ועבורי היא מתנה מופלאה המונחת עכשיו על שידה במקום של כבוד והעניים של השורשים שלי מביטות ומזכירות לי מהיכן באתי.


בשנים האחרונות עם האהבה וההתמחות לעיצוב בסגנון השאבי שיק, האספנות הבלתי נדלית שלי, החיפוש אחר פריטים ייחודיים התמונה של הדור הקודם שלי היא הפריט היקר מכל שאספתי בשנים האחרונות. עכשיו נותר לי למצוא את המסגרת הראויה לתמונות היקרות שלי.
עבורי תמונות אלה הן האותנטיות ביותר להשלמת העיצוב של ביתי בסגנון השאבי שיק- SHABBY CHIC', והנאה לשוט בה ישירות לערב הסדר, להכין את שולחן החג על פי המסורת מבית הורי , לקרוא את ההגדה של פסח עם המשפחה המורחבת, ולקוות שאנו משמרים את הערכים עליהם דגלו אבות אבותי.
חג שמח

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה