רשומות פופולריות

יום חמישי, 10 בפברואר 2011

קאוצינג- מילה נרדפת לטרנד ולכוח

היום באחד מהרשתות החברתיות קראתי ביקורת על מאמן אישי. מבלי לנקוט בשמות ומבלי לשפוט, אני חשה שיש לי כמה וכמה מסרים להעביר כאחת שהייתה בין המאמנות הראשונות בארץ לפני כ-10 שנים ואף יותר. אם הדברים יתקבלו כביקורת אתכם הסליחה מאחר והכוונה היא להביע דעה מקצועית , אין לקבל את דברי כנכונים או לא , בחנו אותם מנקודת המבט שלכם.
הכישורים המחייבים כל מאמן הם בראש ובראשונה היכולת לאהוב את האחר מבלי לשפוט, מבלי להעליב ולהצליף בתלמיד.
המאמן חייב להכיר, להבין ואף לנהוג על פי חוקים אוניברסליים, לא רק לדקלם הגיגים מספרים.
המאמן חייב לקחת בחשבון את מרבית הפרמטרים המרכיבים והמשפיעים על כל אדם באשר הוא בן אנוש, כגון, נומרולוגיה, אסטרולוגיה, חוקים אוניבסראליים של הקארמה האישית והסביבתית של התלמיד. תורות מופלאות אלה הם כלים שבלתי אפשרי להתעלם מהשפעתם על גורלו ודרכו של אדם מאחר והם קובעים כ-30%  מאישיותו ואת נסיבות חייו. חוסר ידע מעמיק בתורות אלה דומה לניסיון להוציא מישהו מבור עמוק מבלי להושיט כלי עזר.
עקרון נוסף ובעל חשיבות רמה היא להבין שאין רצפט אחד ומוגמר עבור כולם, אין רצפט של " זבנג וגמרנו". אימון להעצמה והתפתחות אישית זהו תהליך מתמשך הדורש מהתלמיד בראש ובראשונה אומץ ונכונות להכרה בדפוסי חשיבה שגויים, שלב זה כשלעצמו דורש אומץ וכל שכן התמדה בתהליכים. נחישות והתמדה שכל אחד מהם דורש תעצומות נפש אדירים.
אין ספק שקל מאוד למאמן אישי להיסחף לבור העמוק שהאגו העצמי טומן לו. וכאשר נופלים לתוך הבור האפל של האגו, העיניים של המאמן מתעוורות, פרט לעצמו הוא לא יכול לראות אף אחד, פרט להעצמתו האישית שלו עצמו הוא לא מסוגל להעצים אף אחד וכמובן שפרט לנפוח הכיס של המאמן כולם יוצאים מופסדים.

כאנשים המחפשים מאמן אישי להיות להם לעזר בכל מישורי החיים, אישי, מקצועי או כל דבר אחר חשוב לעשות שעורי בית לפני שבוחרים מאמן אישי. תקבלו מספר שמות של מאמנים, עשו לכם רשימת שאלות אליהם הייתם רוצים לקבל תשובות, שוחחו איתם בטלפון או פנים מול פנים, תבחנו את הידע , את הרגישות, את הגישה, שוחחו עם תלמידים אחרים שעברו את התהליך, והכי חשוב תסמכו על תחושת הבטן שלכם, היא לעולם לא מטעה. אתם כבר תדעו להבחין את נקודת המוצא של המאמן אם היא באה ממקום של ניקיון ומקצועיות או ממקום של בצע אגו וכסף. אל תאפשרו לאף מאמן להיות גורו שלכם אחרת תפתחו תלות והדבר דומה לתת לאחרים לשלוט בחייכם.
אשמח לענות על שאלות אך חשוב להבהיר שאינני מאמנת אישית מזה זמן רב ואינני מתכוונת בשלב זה לאמן להעצמה אישית. כמו כן אינני ממליצה על מאמן זה או אחר מאחר וכל תלמיד זקוק למאמן על פי פרמטרים אינדוודואלים.

 ועד לפעם הבאה רק טוב הכי טוב וכמה שיותר טוב
Retro art by L- G

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה