רשומות פופולריות

יום שני, 28 במרץ 2011

מה לעונת האביב והפאנג שוואי?

חלק מהטענות שהפאנג שוואי שהיא פילוסופיה סינית מהמזרח נוגדת את עקרונות היהדות הופרכו זה מזמן, וזאת מאחר והמעטים שחקרו את הנושא לעומקו גילו שיש הקבלות רבות מאחר ושתי הפילוספיות מבוססות על חוקי היקום, וכידוע בממלכת היקום אין הפרדות. על כן בפוסט זה חשבתי לשתף אותכם כיצד ניתן לרתום חוקים קוסמיים על מנת להביא שינויים בחיינו. הנחה נוספת שברצוני להפריך היא שהפאנג שוואי אינו המזור היחיד לכל הנסיבות של חיינו. ובכן, פאנג שוואי הוא לא כדור הפלא מאחר וחיינו מתנהלים על פי פרמטרים רבים מאוד ובלתי אפשרי לקחת בחשבון את כל הפרמטרים ולהתאימם על פי עקרונות הפאנג שוואי שיהיה זה המסטר הנעלה ביותר. פאנג שוואי מזמן ומזרז נסיבות לחיינו אך ורק במידה והן רשומות " בקארמה". אם אדם אינו אמור להיות בזוגיות בשל סיבות קארמתיות , או להצליח במקצוע שהוא רוצה לעסוק , הפאנג שוואי לא יביא לו את הזוגיות הרצויה או ימנף אותו אל פסגת ההצלחות. להנחה זו שלהערכתי היא עובדה יש צד חיובי מאחר ומכך נתן ללמוד שפאנג שואי אינה עוסקת בשום פנים ואופן במאגיה שחורה.
וניגש לפאנג שוואי בהיבט היהודי. חודש ניסן של בתחילת האביב הוא אב חודש החודשים ועל כן הוא מסמל את כל ההתחלות, וכל התחלות שבטבע מתחילות ממים, יציאת מצרים מבטא את היציאה " ממים צרים" כל לידה מתחילה מיצאה ממים. המנהג של נקיונות לקראת חג הפסח הוא הרבה מעבר למסורת, הנקיון היסודי טומן בחובו הרבה מעבר לנקיון כללי. נקיון של פסח לא פוסח על אף פינה, משתחררים מהישן ומפנים מקום לדברים חדשים הן ברמה הפיזית והן ברמה הרוחנית. אחד מהעקרונות החשובים והמוכרים יותר של הפאנג שוואי היא לפנות  מהבית ומרחב המחייה את כל הפריטים שלא היו בשימוש בשנתיים האחרונות, ולעקרון זה ישנם היבטים רבים, ראשית על ידי פינוי של הישן אנו מכינים מקום לחדש ושוב בשני המימדים, הפיזי והרוחני. פינוי ושחרור פריטים , בגדים, אביזרים וכל דבר חומרי פועל בכמה רמות, ראשית הוא עוזר לנו להשתחרר מהישן, מעניק את האפשרות לאחרים להשתמש בדברים בהם לנו אין צורך, מפנה ומזמן לנו להתחדש בדברים חדשים. ועכשיו הסוד הידוע לכול, טהור. על מנת להשלים את עבודת הפינוי והסילוק של הישן חשוב שנזמן את החדש לחיינו באהבה ובטוב, ולשם כך מאוד מאוד מומלץ לטהר את מרחב המחייה שלנו על מנת ליצור את האטמוספרה המתאימה לדברים חדשים בחיינו.
ישנם המון סוגי טהור שמוכרות וחלקם עוברים מדור לדור. בפוסט זה נביא את סוג הטהור שהוא קל ואינו דורש פולחנים למיניהם. טהור זה מתאים לכל חלל, הן לבית והן לעסקים .
מוכנים???? להפשיל שרוולים ולצאת לדרך שננתב לעצמנו בטוב שמחה ואהבה.
מניחים על מגש קטן ( צלוחית) שלוש נרות ( כל סוג של נר) עומדים בפתח הבית כשהפנים אל תוך הבית. מתחילים מצד שמאל של הדלת בכיון השעון, את הצלוחית עם הנרות מסובבים בצורת הספרה 8 המסמלת את האין סוף מהרצפה ועד התקרה ככל שמגיעים. במשקופים שליד הדלתות מעברים את הנרות מסביב למשקוף, בחדרי השינה מעברים את הנרות מעל המיטה, החלונות בתנועת הספרה 8, יש לדלג על חדרי האמבטיה והשירותים. כאשר מסימים את הטהור בכל חלקי הבית, מניחים את הנרות במרכז הבית עד שהנרות יכבו. כמובן שניתן ואף רצוי לעשות תפילה במהלך התהליך, אך חשוב יותר הוא שבמהלך הטהור נשמור על מחשבה חיובית , ונהיה בהודיה על כל שיש בחיינו. לא מומלץ ולא רצוי להתמקד על החסר בחיינו מאחר ובכך אנו רק מעצימים את החסר וכל שכן במהלך הטהור, עלינו להיות בהודיה ולהכיר בכל אשר זכינו לו בתקופת חיים זו, ( בהנחה שקימות תקופות אחרות ).

ועד לפעם הבאה- רק טוב הכי טוב וכמה שיותר טוב
צוות
Retro art by L- G

יום רביעי, 23 במרץ 2011

האיקון הכי שימושי על שולחן העבודה במחשב

טוב כבר התרגלנו שמחשבים הם חלק בלתי נפרד מחיינו, ובעצם כבר שכחנו כיצד נראו והתנהלו חיינו בלעדיהם. לא פעם אני מוצאת את עצמי שואלת - כן כן מדברת לעצמי, מה עשיתי לפני עידן המחשבים??? היכן מצאתי אינפורמציה כשהייתי זקוקה לה? טוב הכוונה היא לא לכתוב על נפלאות המחשב ועידן האינטרנט, אלא דווקא על חלק מהדברים שהמחשב הוריד מסדר היום , כמו הרגלים נושנים שבהם אני מוצאת קסם שככל הנראה אבד עליו הקלח. אבל לא אצל סרטנית המכורה לנוסטלגיה ורומנטית ללא תקנה. אני משתדלת לשמר על חלק מהמנהגים מבית אמא, ככל האפשר , על כן חג פסח הוא אחד המנהגים שחוזר על עצמו כמו שעון בכל שנה. מיד לאחר שחג פורים עובר מתחיל הטרוף של הניקיונות , אבל לא ניקיונות של יום חול, ניקיונות של פסח, המגירות העמוסות שפריטים שלא מוצאים להם בית, ניקוי ופנוי של בגדים שנערמים בהמלך השנה בתקווה לחזור למידות של ברבי, והשנה מצאתי לי פרויקט רציני ביותר. בשנה החולפת חגגתי שני אירועים משמחים ביותר בחתונות של שני הבנים שלי, וזה הזמן המתאים ביותר לחזור ולהזכר בילדותם, כן גם הכלות לוחצות לראות את הבעלים שלהם בילדותם ולעוף בדמיון כיצד יראה יורש העצר. עשרות אלבומי תמונות שהצהיבו עם השנים, תמונות מיום ההולדת הראשון ועד לגיוס הצבאי, אלבומים שמתפוררים , תמונות בעטיפות ניילון מתקופות שונות זועקות לטיפת התייחסות. אבל עם כל חוסר הסדר וערימות התמונות , מצאנו אני וילדי קסם שאבד ואיננו עוד. הדפדוף בתמונות, הזיכרונות שעולים ומציפים, תקופות שלמות שכל תמונה מעבירה ללא מילים, אכן יש בזה משהו קסום. בעידן המחשבים, בעידן המצלמות הדיגיטליות והניידים המצוידים במצלמות, מצלמים, דואגים לכבל מעביר וכל הרגעים שאנו מנציחים מוצאים את עצמם בתיקיה צהובה עד לפעם הבאה, אם בכלל. וכך בין אלפי תמונות של הילדים, שלנו, של קרובי משפחה מצאתי אוצר, תמונה שגרמה לי התרגשות וגם עכשיו כשאני כותבת,  דמעה מבצבצת בזווית העין. תמונה בשחור לבן שמעידה על גילה משתקפים הסבא והסבתא שלי, אימי ואחיה, תמונה שאולי אספנים משוק הפשפישים היו מניחים בערמה מבלי שאיש יטרח להביט בה מבט נוסף , ועבורי היא מתנה מופלאה המונחת עכשיו על שידה במקום של כבוד והעניים של השורשים שלי מביטות ומזכירות לי מהיכן באתי.


בשנים האחרונות עם האהבה וההתמחות לעיצוב בסגנון השאבי שיק, האספנות הבלתי נדלית שלי, החיפוש אחר פריטים ייחודיים התמונה של הדור הקודם שלי היא הפריט היקר מכל שאספתי בשנים האחרונות. עכשיו נותר לי למצוא את המסגרת הראויה לתמונות היקרות שלי.
עבורי תמונות אלה הן האותנטיות ביותר להשלמת העיצוב של ביתי בסגנון השאבי שיק- SHABBY CHIC', והנאה לשוט בה ישירות לערב הסדר, להכין את שולחן החג על פי המסורת מבית הורי , לקרוא את ההגדה של פסח עם המשפחה המורחבת, ולקוות שאנו משמרים את הערכים עליהם דגלו אבות אבותי.
חג שמח