רשומות פופולריות

יום שני, 31 בינואר 2011

על טעם ועל ריח אמרו????שלא ניתן להתווכח!!!!

בעידן הטכנולוגיה כבשנו את החלל אך לא כבשנו את עצמנו. בעידן בו הכל נראה קר ומנוכר מרחב המחייה שלנו, הבית שלנו הופך להיות : מבצרינו" המקום בו אנו ניזונים אנרגטית והמקום בו אנו פושטים את המסכות אחרי יום עבודה, וכמו שאמרו זאת לפני HOME SWEET HOME'ללא ספק זו ההגדרה שאני רוצה לשייך לבית שלי ולבתים שאני מעצבת. הפילוסופיה המדהימה של תורת או אומנות הפאנג שוואי הבינה זאת לפני 5000 שנה ועל פי הבנה זו נוצרה ונכתבה תורת הפאנג שוואי שהיא מקיפה את כל מישורי החיים בעולם חומרי זה. הסקרנות שלי לגבי מהות החיים  הובילו אותי לחקור וללמוד תורה עתיקת יומין זו במשך 8 שנים, למזלי הרב היה לי את הכבוד והעונג ללמוד תורה זו על בוריה ואומנות זו העניקה לי את הכלים לעצב בתים חנויות ומרכזי קניות על פי עקרונותיה. אלה ש!!!!!! אנו חיים במערב וישום תורה מהמזרח לעיתים נראה כמו חיקוי זול של מסעדה סינית בלב ליבה של עיר מערבית. הנסיון לשלב בין מזרח למערב הביא אותי לחפש תחליפים לאלמנטים מהמזרח שיתאימו לאורך החיים המערבי. השילוב המנצח עלה בידי לפני מספר שנים כאשר נחשפתי לראשונה לסגנון עיצוב השאבי שיק Shabby chic
הסגנון של השאבי שיק החל את המראתו בסוף שנות ה 80 ומאז הוא קיבל תאוצה בעיקר בעיצובים של סלוני יופי, מספרות יוקרה, בוטיקים ואצל בני המעמד הכלכלי שהוא הרבה מעבר לממוצא. פריטי רהוט בסגנון השאבי שיק ניתן למצוא בחנויות יוקרה ולרוב השימוש נעשה בפריט אחד או שניים אשר במרבית המקרים הופך לנקודת מיקוד בבית או בחלל. היה דרוש אומץ רב לעצב בית שלם שהוא כולו על טהרת השאבי שיק, ומאחר ונידבתי את הבית שלי אני בתהליך מסיבי ועקבי לתת את הצוויון של השאבי שיק לכל חלל הבית ולא רק לפינה אחת או שניים בבית. התפיסה שפרטי רהוט אלה יקרים היא שגויה בחלקה מאחר וניתן למצוא פרטי רהוט בסגנון עתיק ועם קצת דמיון , מברשת וצבע ניתן לשדרגו לפריט יוקרתי בעל אמירה משל עצמו. הכוונה אינה להפוך את חלל המחיה לבית בובות, להיפך הוא הנכון, עיצוב שאבי שיק מעניק שלווה רומנטיקה ונוחות כשאביזרי נוי מקשטים את הסביבה שממנה אנו ניזונים. בחיפוש המתמיד שלי לחידושים לקחתי את שאבי שיק אל עולמי שלי ולהשלמת ה"לוק" התחלתי לעצב ולעטר אביזרי נוי, כריות נוי, כלי אוכל והגשה בסגנון השאבי שיק.
כל פריט מקבל את מלוא תשומת הלב וכמובן שפע של אהבה, אני נעזרת בחומרי גלם איכותיים ולא מתפשרת על חיקויים, כלומר תחרות יוקרה, אבני קריסטל משובחים, פנינים מאיכות טובה וכל אלה יוצרים פריטים שמברכים את הבאים, הנמצאים וההולכים.
הנה אחת מהיצירות האחרונות שלי- אשמח לקבל תגובות

ועד לפעם הבאה- רק טוב הכי טוב וכמה שיותר טוב

יום רביעי, 26 בינואר 2011

רשומה ראשונה- הנכם מוזמנים להגיב

לקח הרבה זמן בין ההחלטה שלי לכתוב בבלוג ועד לישומו בפועל, והנה זה בא. ברוכים הבאים לבלוג שאני מקווה שיהיה מעניין ומרתק בו אשתף את הקוראים בנושאים קרובים לליבי שהם רבים אך עיקרו הוא עיצוב. את הערכה והכבוד שאני רוכשת לפרטי אומנות ויצירה וכן לעתיקות ככל הנראה ספגתי היטב היטב בבית ההורים. עיר הולדתי היא אחת הערים העשירות ביותר במוזאונים והיסטוריה מפוארת של העבר ששומרת על ציו ויונה גם בעידן הטכנולוגי המתקדם. בבית ההורים טרחו להעביר את המסורת בת אלפי השנים ובגיל צעיר מאוד יחסית הכינו אותי להיות " עקרת בית" שפרושו הוא ללמוד לרקום ולסרוג ולהכין " נדוניה" וכך בגיל שש יכולתי כבר להתפאר במפה הרקומה הראשונה שלי. במהלך השנים עשיתי מספר הסבות מקצועיות ולמרבה הפלא בכל תחום בו עסקתי האומנות והיצירתיות עברו כחוט שני במין מארג מופלא. בשנות ה 80 המאוחרות למדתי את הפילוסופיה של הפאנג שוואי והייתי בין המסטארים הראשונים בארץ. תוך כדי עבודה ויעוץ עיצובי הבנתי שבמערב קשה לקבל אלמנטים מזרחיים  והכוונה לא הייתה להפוך בית מערבי למסעדה סינית ממוצעת. הגישור בין מזרח למערב הצריך חשיבה מרחבית ורעיונות עיצוב מקוריים. הצימאון שלי ללמוד ולהתמקצע בתחום הפאנג שוואי הניע אותי לנדוד לארה"ב, ולאחר תקופה מסוימת התחלתי לעצב בתים , חנויות ומרכזי קניות. במהלך השנים התחלתי להכיר את השווקים בהם יכולתי למצוא פרטי רהוט ייחודיים וכך התוודעתי לראשונה לסגנון העיצוב של השאבי שיק. הניסיון הראשון לשלב שאבי שיק בבית מודרני היה כרוך בשכנועים רבים של בעלי הבית אותו עיצבתי וכפשרה הסכמנו לשלב שאבי שיק רק בפינה ישיבה אחת ( מיני רבות) . התגובות לא איחרו להגיע,ופינת השאבי שיק שלי היתה גולת הכותרת בעיצוב הפנים של בית היוקרה היושב על פסגת הר וצופה על עיר המלאכים. מהר מאוד למדתי שככל שניתן למצוא פרטי רהוט בסגנון השאבי שיק כך קשה למצוא אביזרים שישלימו את האווירה המושלמת וכך חזרתי אל אהבתי הראשונה לעצב ולייצר פרטי טקסטיל כגון וילונות, כריות נוי, מפות, כלי מיטה, מפיות, כלי אוכל והגשה ואביזרי נוי. ואם להסתמך על דעות המבקרים, כל הפריטים שעוברים שדרוג זוכים לתגובות מעודדות ומלאי התפעלות.
לפני מספר חודשים חזרתי ארצה לכבוד החתונה של בני וכחודשיים לאחר מכן הבן השני הודיע על חתונה נוספת. וכאן היתה לי את ההזדמנות להחזיר עטרה ליושנה. לחתונה של בני עיצבתי כרית להגשת טבעות הנשואים עם ראשי התיבות של החתן והכלה שנעשו איך לא? בעבודת רקמה בשילוב תחרות פנינים ואבני קריסטל, ואם כבר מתנה ייחודית השלמתי את הסט עם כוסות לקידוש בחופה וכן נר שיבעיר את אהבתם לנצח. סט ליל הכלולות הניב תגובות התפעלויות רבות ואשמח לקבל את תגובתכם.
ועד לפעם הבאה- רק טוב הכי טוב וכמה שיותר טוב